Tabung Belajar

Pengikut

Jumaat, 15 Februari 2013

Bukan DENdAm



Bukan dendam.....
Tidak pernah terniat dihati untuk bersifat dendam..
nehi babuji kia kertehu..hehehe
Tak elok menyimpan dendam, semuanya memberi kesan pada diri kita sendiri.
:-(
Aku sendiri pun tak pernah menyimpan dendam..
orang kata kalo kita simpan apa yang ada dalam hati kita
lama kelamaan akan jadi dendam..
Tapi bagi aku kata-kata tu tak betul...
Itu lah sifat seorang pendiam macam aku ni..hehehe.

Aku lebih selesa dan lebih suka simpan apa yang ada kat hati aku ni..hehehe
Simpan tak beerti dendam tapi yang simpan pun takkan kekal lama..
Lama-lama ia akan hilang..

hahaha.. aku suka simpan dan kumpul setem, duit lama2.. n soon..
becoz semua tu ada nilai sendiri...

I just "need more space" 
semuanya perlu masa...
Semuanya hilang dan dilupakan mengikut masa...



Cakap senang tapi untuk melakukannya bukan mudah.
Bukan mudah nak memaafkan orang dan bukan mudah nak mintak maaf jika kita rasa bukan kita yang salah.
Dan semua ni tak beereti dendam.

"I dont want to see u"
please...please and please.
i need more time

Satu peristiwa sudah cukup mematahkan hati...
Aku tak mahu ia berulang...
sebab aku rasa aku tak boleh nak menghadapinya...
Namun semuanya ujian untuk aku menjadi lebih sabar dan tabah.

"Patah hatiku...
 membawa derita...
merajuklah diri...
merajuk diri...
merajuk diri tak tentu haluan.

Hancur hatiku..
di dalam nestapa...
mengenangkan nasib...
mengenang nasib diriku malang..."
(my favaourite song)




Aku takut jika peristiwa itu berulang.. mohon buat sahabat ..
please.. dengarlah rayuan hatiku..
mohon jangan....
( dengan hati yang penuh mengharap)

P/s: ku akui sukarnya nak mengawal keadaan ..namun lagi sukar nak mengawal hati..
kesukaran buat aku untuk mengawal sesuatu yang ...
selepas peristiwa tu aku jadi lebih sensitif..
hahaha itu yang aku perasaan..
belajar kawal emosi..
sabar...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan