Tabung Belajar

Pengikut

Ahad, 17 Mac 2013

UnDeRgRoUnD WoRlD


Siapa sangka di luar hanya kelihatan seperti bukit biasa yang dipenuhi batu-batuan dan tumbuh-tumbuhan yang menghijau tetapi di dalam cukup indah ciptaan Allah SWT. Subhanallah bertapa indahnya ciptaan-NYA. Syukur Alhamdulillah sampai juga aku disini walaupun tidak ada dalam perancangan. Takdir membawa aku untuk menikmati ciptaan-NYA.





 Keadaan di dalam gua ni memang gelap. Flash kamera saja mampu menerangi gambar ni.   Bertemankan lampu suluh kami semua menyusuri dan menikmati keindahan di dalam gua. 


Menyusuri gua yang lembab dan terdapat laluan yang curam. Memang mencabar mental dan fizikal kami semua dalam menamat xpdc ini.


 Berhati-hati dalam menyusuri laluan agar tidak ada yang tersalah langkah. Bahaya menanti jika kami tidak berhati-hati. Walaupun timbul ketakutan dalam hati kami namun semangat yang ada membuatkan kami bersemangat di sepanjang perjalanan.



 Sempat bergambar sebagai kenangan terakhir aktiviti bakti siswa yang disertai. Walaupun kelihatan penat tetapi kalau bab bergambar semua ceria sahaja.


Bergambar lagi.. kenangan pertama dan terakhir.



Ceria Diana  dapat bergambar 



 Sesi merangkak di dalam gua. Walaupun rasa takut tapi best..hehehe
Merangkak sambil menyusuri air. 
Berakit-rakit dahulu...Berenang-renang ketepian..
"mung cari nyakit dulu..jange nok complain"..
hahaha



memang curam.. tak mampu nak berdiri .. leklok turun yer.. yana mengetuai di hadapan

hahaha.. padahal aku dah ada kat bawah dah. semangat punya pasal. 

padahal nak cepat2 habiskan xpdc..huhu


ambui sempat lagi bergelak ketawa. bila halakan kamera semua senyum ceria.


Berhati-hati... takut nanti terhantuk kepala. aku pun kadang2 terhantuk jugak..hahaha


Bergambar beramai-ramai bersama peserta baksis. where am i.. hehehe
 ok semua pandang kamera... clik... ok jalan kata along..hahaha.



ok.. tangkap gambar lagi...hehehe... kamera DSLR tu.. 

kamera kita takleh bawak masuk nanti rosak kena air.. 

bior along yang pro ni je yang bawak kamera.
.


Siapakah gerangan gadis bertudung biru dan pink itu?
Didepanya adalah partner beliau. Kecederaan yang dihadapi beliau semasa memanjat tidak mematahkan semangat beliau untuk menamatkan expdc ini. kesian kasut dia pun rosak..hehehe

P/S : Ayat entri ini terlalu skema ke?..hehehe


2 ulasan: