Tabung Belajar

Pengikut

Sabtu, 8 Disember 2012

My bEloVeD sisters




my beloved sis..hehehe

you are my idola.. 

hidup aku ni dikelilingan adik beradik yang ramai

dan aku pula anak yang ke 8 dari 9 orang adik beradik...

sudah tentu bila aku lahir kakak2 aku semua dah besar2...

diorang yang banyak mendidik aku selain ibu bapa aku.

dan xkurang juga yang mempengaruhi kehidupan aku.

tapi kat sini aku nak cerita pasal kakak aku yang sorang ni

sedar or xsedar aku terpengaruh dengan dia.. dan perangai aku pun lebih kurang 

dia...

Dia seorang yang tegas (kira garang jugak la)..

apa yang  salah dia perbetulkan (kira tegur la tu)..

Dia banyak bagi nasihat kat aku dan adik2 dia yang lain..

dia juga banyak mendidik aku selain ma n abah..

xkira la dalam pelajaran mahupun kehidupan biasa..

bila dia mengajar, dia betul2 tegas sampai aku pun takut la dengan dia..

sebab kena marah..hihihihi

dia akan terang satu2 sampai aku paham.. kadang2 sampai aku bosan n boring..

itu la dia...

pembimbing dan penasihat terbaik..

Dia jugak lah yang banyak beri pengetahuan kepada aku tentang 


cara2 pembuatan kuih raya ni... hahaha

time nak buat kuih je cari aku.. jadi pembantu sepenuh masa..

sampai aku pun boleh buat sendiri kuih or biskut raya...

tapi aku ni pemalas sikit bila nk buat kuih raya ni..

buat kuih muih ni aku bagi kakak aku sorang lagi ni yang buat 


tapi

atas pemantauan aku ..

hihihihi.. aku jadi pemantau je..

apa yang salah aku tegur...

apa2 perkara yang aku nak buat aku pasti merujuk kat dia dulu..

mana la tahu kan keputusan yang aku buat tu mungkin salah..

mintak pendapat dia dan soon..


P/s: tak nak citer lebih2 nanti de yang perasaan lak... hihihi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan