Tabung Belajar

Pengikut

Rabu, 12 Februari 2014

Dunia Baru : Sebuah Permulaan…

Kembali ke masa lalu kira-kira 3 tahun yang lalu..

Julai 2010
Aku pasti semua rakan-rakan yang bakal berdaftar masuk ke Universiti sedang sibuk menyiapkan barang-barang keperluan untuk dibawa ke university nanti. Hehehe tak kurang juga dengan aku sibuk jugak kemas barang. Kalau boleh semua barang nak dibawa . first time nak berpisah dengan keluarga tapi aku ni jenis berdikari  so relax ( dalam hati berdebor giler..hehehe). walaupun aku tak pernah tinggal di asrama dan ni pertama kalinya tapi aku jenis yang berdikari tak suka mengharapkan orang lain. Sebab itulah aku jarang telefon family ( takut diketawakan adik beradik yang lain..hehehe).


Suasana baru, dunia baru, dan ini adalah sebuah permulaan untuk aku meneruskan kehidupan sebagai seorang pelajar. Alah cerita dunia baru tu. Macam-macam orang, macam-macam stail, macam-macam perangai aku boleh jumpa ( aku ni jenih yang suka memerhati, walaupun aku ni pendiam tapi jangan ingat aku tak tahu apa yang ada disekeliling.hehehe). itu memang perangai aku sejak azali lagi walaupun orang tengok aku macam buat dono or buat tak tahu je tapi sebenarnya aku ambil tahu akan hal sekeliling dan aku ambil berat apa yang berlaku. Diam aku bukan untuk menyendiri tapi lebih baik kurangkan bercakap kan daripada tersalah cakap ( betul tak? Hehehe)


Sem pertama di university memang sukar nak suaikan diri terutama nak mesrakan diri dengan roomate-roomate aku. Satu bilik 4 orang, memang kelam kabut kalau tengok dengan ruang yang tak berapa luas tapi semuanya dapat dilalui dengan baik… hehehe. Kalau seseorang tu jenis yang mesra memang aku pun akan cepat mesra tapi aku ni jenis yang lambat mesra sikit tapi tak boleh cakap macam tu jugak sebab aku pun jenis cepat mesra bila seseorang tu satu kepala dengan aku..hahaha..
“kau mesra dengan aku, aku mesra dengan kau”, “kau buat dono dengan aku, aku lebih-lebih dono dengan kau” ( huh Nampak kasar sungguh ayat aku ni). Tapi itu adalah kenyataannya…  aku ni kan pemalu memang susah giler lah nak hilangkan malu tu..hehe..

Sem pertama dilalui dengan baik walaupun tahun tu banjir besar melanda… hehehe tak pasal-pasal dapat cuti dua minggu … den apo laie hohoho balik kampong…..hohoho balik kampong … hati girang…  Lautan badai sanggup ku redah , lautan api panggil bomba la tak sanggup den nak redah…

p/s: tu sajo den crito kat hangpa, bukan po eh… den boring duk umah sesorang nih.. depa semua pakat tinggal ceq kat umah.. xpo2… ada ubi ado batas pakat kita tanam ubi sat gi.. kalo leh makan ubi bakaq lagi syok..


*ayat huru hara pencemar bahasa sungguh aku ni…huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan