Tabung Belajar

Pengikut

Isnin, 19 Ogos 2013

SeTiAp hArI dI hArI-hArI

Assalamualaikum w.b.k ……………………
Pagi di Kota Bharu….
Rutin harian every morning terutamanya ahad hingga khamis waktu bekerja. Rutin yang sama setiap hari. Jam 6 pagi aku dah bangun (aktiviti macam biasa) dan jam 7 semestinya aku sudah berada di tempat menunggu bas. Tahan2 punya tahan bas bukan semua bas nak berhenti aku dah boleh cam dah pakcik2 dan abang2 yang berhenti masa aku tahan bas..hehehehe.. ada suatu hari terspontan bila pakcik bas bagi salam masa aku nak melangkah ( orang bagi salam maka mulut ni automatic jawab.. xpandang dah sapa yang bagi salam).

7.15 or 7.20 aku dah sampai kat stesen bas maka situ sajalah aku dengan bas . maka berjalan kakilah ke tempat kerja (xjauh pun) tapi sebelum tu singgah kat kedai beli kuih dulu ( kuih karipap n sardine gulung… perghhh memang sedap n murah je… rm1 – 4 biji… kalo nk kuih n nasi free pun boleh becoz mak saudara aku berniaga dekat tempat aku tunggu bas tapi adat la takkan kita nk pi ambik free walau sudah di offer (malu hehehe).

7.20 0r 7.25 am aku sudah sampai kat pejabat.... masuk pejabat othway nak pi meja mesti lalu kat meja cik’su dulu dan senyum kat dia…heheheh.. sememangnya everyday aku sampai dia sudah ada di pejabat …. Awal sungguh cik’su…heheheh…. Kerja2.
Kul 1.00-2.00 pm rehat yang lain kerja. Kul 5.00 balik. Tunggu kawan dulu b4 naik bas n bas gerak 5.30 n kul 6.00 sampailah ak kat rumah mak saudara aku ( kite hidup menumpang je..hehehe).

Lastly…. Jam 9.30-10.00 pm adalah waktu yang perlu aku tido.. macam tu la hari2.. haish boring bebenor rutin macam tu…

p/s: dah macam diari dah ak tulis…. Haish buku diari xde…..(buku diari dah bagi orang heheheh… ) so blog je lah…

~ masa itu emas, setiap detik, setiap saat itu amat beharga~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan