Tabung Belajar

Pengikut

Khamis, 5 September 2013

SaPu SaMpAh, Tak ReLa!!!


Sapu sampah pun boleh jadi entri hehehe. ok la tu na di pagi yang mulia di hari raya yang bakal pergi ni. Entri pagi di tempat kerja sebelum kerja datang hehehe.




Al kisah kecik-kecik dulu selalu kena paksa menyapu sampah oleh kakak2 aku, suka sungguh depa buli aku yer...takpe2... ada ubi ada batas , suatu hari aku rebus ubi tu nanti..hehehe sodap gak tu kan. 

kakak aku dulu suka paksa aku sapu sampah, ye la kan masa tu kecik lagi zaman sekolah rendah gitu (kecik ke..kikiki). kita pun tanpa rela hati ni sapu la sampah "ala kadar" gitu mana nak bersihnya kan. "ala kadar" dan "kucar hanyar". Oleh sebab ketakrelaan tu kena la dibebel sebab sapu sampah tak bersih.. 




"kita kecik lagi la mana pandai sapu sampah kan" . "kecik2 la kena belajar sapu sampah baru pandai kata kakak. tak pasal2 kena menyapu dua kali...hehehe..

Bila besar ni kan..hehehe dah tibanya tuai hasil ubi...hehehe
nah ambik aku pula buli anak2 buah aku ni. dan ayat yang sama berulang bila dorang cakap dorang kecik lagi. so aku jawablah  
"kecik2 la kena belajar sapu sampah baru pandai". hahaha nah 3 kali aku suruh depa sapu sampah di tempat yang sama sebab dorang pun tak rela menyapu sampah..



p/s: bukan buli ok tapi nak mengajar... biar depa pandai..hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan