Tabung Belajar

Pengikut

Jumaat, 14 Februari 2014

MiNaT CeRiTa SeRaM!!!

Korang minat Filem seram tak?

Agak-agak filem seram negara mana yang anda rasa paling seram.


Aku sendiri adalah peminat tegar FILEM seram. Memang pantang bila member-member cakap diorang ada cerita or filem seram. Pada pendapat aku la kan, cerita/filem seram antara negara Thai, Korea, Hollywood, Melayu, dan Indo yang pernah aku tengok filem seram Thai adalah yang paling seram. Itu pendapat aku la kan. Antara filem seram Thai yang pernah aku tengok adalah



1. MAE NAK
Nak, seorang wanita yang sedang sarat mengandung, mati bersma anak dalam kandungan manakala suaminya, Mak, sedang berada di medan peperangan. Apabilan Mak pulang, dia tidak mengetahui akan kematian keluarganya dan meneruskan kehidupannya dengan Nak, tanpa menyedari bahawa Nak adalah hantu. Tambahan pula, jiran-jiran yang cuba memberitahu Mak tentang kematian isterinya dan memberi amaran bahawa dia sebenarnya sedang tinggal bersama hantu akhirnya ditimpa malapetaka.



2. 3AM
"3AM" adalah filem seram 3D yang kedua dari Thailand selepas "Dark Flight" yang berjaya mengaut kutipan pecah panggung di Asia. Filem ini mengandungi tiga cerita pendek berasingan di bawah arahan pengarah Thailand terkenal, iaitu: "The Wig" yang diarahkan oleh Patchanon Thammajira dan mengisahkan dua adik-beradik perempuan yang dikacau oleh anak patung jahat di dalam kedai rambut palsu; diikuti dengan segmen filem arahan Kirati Nakintanon yang menceritakan tentang seorang lelaki bekerja sebagai penjaga mayat pengantin lelaki dan perempuan; dan yang terakhir sekali filem "The Blind Man" yang diarahkan oleh Isara Nadee dan berkisarkan seorang penghidap penyakit myopia yang boleh melihat benda aneh. 



3. PHOBIA 2
5 cerita berlainan didalam satu filem, fobia 2. 



4. PEE MAK

Pee Mak adalah sebuah filem Thailand mengenai cinta tetapi berunsurkan seram dan komedi. Cerita ini adalah adaptasi daripada filem Mae Nak Phra Khanong cerita lagenda rakyat Thai. Cerita ni terselit unsur-unsur komedi.

5. THONG SUK

p/s: cerita apa lagi yang seram.... 

3 ulasan:

  1. minatt.. semua cerita kat atas dah tengok kecuali THONG SUK tu.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. thong suk pun antara cerita seram yg best... tahun lepas punya crita Eina Sakinah

      Padam
    2. Tengok lh cerita "coming soon" pstu tdO..n law trsdar jgn tkut k..

      Padam